Join The Community

Premium WordPress Themes

Search

10 Temmuz 2011 Pazar

Oto Tamirine Genc Kiz Eli

Sivas'ta otomotiv bölümünü bitirdikten sonra birotomobil servisinde işe başlayan 21 yaşındaki GökçeGören kenteteki tek kadın araba tamircisi olmaözelliği taşıyor. Uzun saçları ile de dikkat çeken Gören, Bmw ve Ferrari aşığı olduğunu ve en büyükhayalinin Ferrari yapımında çalışmak olduğunu söyledi. 

Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi OtomotivTeknolojisi Bölümünden mezun olduktan sonra 2 ay önce Sivas-Ankara Karayolu'nda bulunan Mersedes Benz servisinde teknisyen olarak işe başlayan GökçeGören kentteki tek kadın tamirci oldu. Görenlerin şaşkınlıkla karşıladığı Gökçe Gören, burada araçbakım servisinde tulumunu giyerek haftanın 6 günüaraç bakımı ve tamiri yapıyor. Servisteki 15 erkek elemanla birlikte çalışan Gören, servise gelen müşterilerin de dikkatini çekiyor.Müşterilerin kendisini gördüğünde ilk olarak şaşırdıklarını belirten Gören, insanların bu işi erkek işi olarak gördükleri için araçlarını kendisine teslim etmekte önce kararsızlık geçirdiklerini daha sonra bu duruma alıştıklarını söyledi. 

Okulu bitirdikten sonra UMEM Projesi kapsamında otomotiv teknolojisi kursuna katıldığını anlatan Gören, küçük yaştan itibaren arabalara karşı ilgisinin olduğunu belirterek, şöyle dedi: 

"Teknik liseye gitmek istedim fakat ailem izin vermedi. Onlar daha çok sağlık ile ilgili bir bölüm okumamı istiyorlardı. Üniversitede de izin vermemişlerdi ancak ben artık gitmem geerktiğine inandım. Üniversitede otomotiv okudum ve daha sonra kentte düzenlenen Uzmanlaşmış Meslek Edindirme Merkezleri Projesi (UMEM) projesine katıldım. Ardından da burada işe başladım. Burada araç bakımı ve tamiri üzerine çalışıyorum. " 

Müşterilerin olumlu yada olumsuz tepkileri ile karşılaştığını da belirten Gören, "Beni görenmüşteriler arasında şaşıranlar oluyor ve tebrik edenler de oluyor. 'Bu işi bayan yapamaz başka bir bölüm oku' diyenler de oluyor. Ama ben işimi seviyorum. Sonuçta güç gerektiren bir iş. Elbette zorluğu oluyor ama sevdiğimi için üstesinden geliyorum" diye konuştu. 

Kendisi için en zor olan şeyin bazı insanların olumsuz tepkileri olduğunu belirten Gören, "Sen bayansın benim arabama sen bakma erkek ustalar baksın' diyenler oluyor. En çok bu tepkiler beni zorluyor. Ancak sürekli müşterilerimiz bana ve bu duruma alıştığı için onların iyi tepkileri ile karşılaşıyorum" dedi. 

Genç kız aynı sektörde çalışmaya devam edeceğini belirten ve arabasının olmadığını ve biraraba sahibi olmayı çok istediğini belirten Gören, "Ben bir Bmw ve Ferrari aşığıyım. En büyük hayalimde Ferrari yapımında çalışmak" diye konuştu. 

Servis Müdürü Osman Çağrıcı ise, "Günümüzde bayanlar artık her meslekte çalışabiliyorlar. Oldukça da başarılı oluyorlar. Biz Gökçe ile başarılı olacağına inandığımız için çalışmaya başladık. Kendisi çok özverili ve gayretli çalışıyor. Bir bayan elemanın bu sektörde çalışması çok alışılagelmiş bir şey değil. Müşterilerde önce garip karşılıyor ancak daha sonra memnun oluyorlar. İnsanlar yavaş yavaş bu duruma alışacak" dedi

0 yorum:

Yorum Gönder